300 miljoen naar De Peel: de schop gaat in de grond
Gepubliceerd op
2026-06-17
Gepubliceerd door
Gemeente Horst aan de Maar
Informatie
Met de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst voor NOVEX De Peel zetten 22 overheidsorganisaties een belangrijke stap voor de toekomst van onze regio. Het kabinet investeert 300 miljoen euro in De Peel. Deze investering maakt de uitvoering mogelijk van maatregelen die natuurherstel versnellen, verdroging tegengaan en de stikstofdruk op kwetsbare natuur verminderen. Het geld wordt ingezet voor vijf maatregelenpakketten rond de Natura 2000-gebieden Deurnsche Peel en Mariapeel (inclusief De Bult), Groote Peel en Sarsven en De Banen. Met de ondertekening verschuift de aandacht van plannen naar uitvoering en kan de aanpak in het gebied daadwerkelijk van start.
Categorie: lokaal nieuws
De categorie 'lokaal nieuws' toont actuele nieuwsberichten van gemeenten in Nederland.

Meer meldingen zoals "300 miljoen naar De Peel: de schop gaat in de grond"

